reklama

Aj o inteligentnej záchodovej mise

Minulý piatok som bola s kamaratmi v saune a po nej sme už tradične zašli doplniť tekutiny. Ako vždy prišlo na predtras mnoho tém. Keďže som tam bola sama žena, takmer som zaspavala pri témach pre mňa čiste neznámych zo sveta počítačov, informačných sietí atď. Prebrala som sa, pri vyhlásení. "Pozeral som na ebay, čo stojí inteligentný záchod."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Tak to som už zareagovala. "Načo ti preboha bude niečo také?" "Aby som si nemusel utierať zadok." Odpoveď jasná a logická, variť ten zachod asi ešte nevie. Ale nie je to už na zamyslenie. Čo všetko je človek ochotný si kúpiť, len aby podporil vlastnú lenivosť a pohodlnosť, koľko peňazí zhltne výskum takýchto sprostostí. Pred pár rokmi sa nechal ten istý kamarát počuť, že ak by mal trochu viac peňazí, tak urobí v našom meste útulok pre zvieratá. Tých peňazí už asi má trošku viac, ale naše mesto útulok stále nemá. Možno každý úspešnejší podnikateľ si radšej kúpi niečo čo mu ušetrí jedno poutieranie zadku denne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale zase netreba nikoho odsudzovať. Sama by som bola pokrytcom. Celé minulé leto som sa chystala do košického zvieracieho útulku. Bohužial prešiel takmer rok a ešte stále som tam nebola. A tak je to s mnohými vecami, ktoré má trápia, že sú také aké sú, ale k činu sa nejak neviem odhodlať.

Počuli ste niekedy o genocíde v Rwande? Pravdepodobne nie, ja som o nej tiež nič nepočula. Až kým som nedostala od kamarátky k Vianociam film Hotel Rwanda. Rozpráva príbeh muža, ktorý zachránil 1500 ľudí počas 100 dní trvajúcej genocídy, pri ktorej mačetami rozsekali milión ľudí. Teraz si možno pomyslíte, ako je možné, že to nebolo v telke ani v novinách, nikde. Jednoduchá odpoveď: stalo sa to v Afrike, kde ľudský život nemá takmer žiadnu cenu. A my to tolerujeme, šťastní, že nevieme, čo je vojna, bieda a hlad. Pretože u nás ani tí najchudobnejší neumierajú od hladu. No sama by som si mala sypať popol na hlavu, keď som si pozrela film a prečitala o tom pár kníh, chcela som aspon trošku pomocť a adoptovať si africké dieťa na diaľku. No už je august a z môjho účtu ešte stále neodchádzajú žiadné eurá do Afriky. Zase tá pohodlnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takí je náš svet, na jednej strane MY, ochotní kupiť si hoci aj spievajúci záchod a pri tom zatvárajúci oči nám tým, čo na tomto svete nie je správne a spravodlivé a na druhej strane tretí svet, kde je boj o prežitie a kusok jedla každodennou realitou.

Tak urobí s tým niekto niečo? Nájde sa niekto dosť vplyvný, či možno len odhodlaný, aby napravil niektoré krivdy?

Andrea Stankovičová

Andrea Stankovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Liečivý sirup na moju dušuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu